Účtujeme v Pohodě
Základní délka kurzu jsou dva dny. Výuka probíhá na počítačové učebně vybavené datovým projektorem. Optimální počet posluchačů v kurzu je šest až osm. Každý posluchač má k dispozici samostatný počítač s nainstalovaným účetním programem a obdrží zdarma kvalitní literaturu ke kurzu. V průběhu kurzu je k dispozici občerstvení a během přestávek možnost volného přístupu na internet.
Základním předpokladem k úspěšnému zvládnutí tohoto kurzu je alespoň základní znalost Windows.
Cílem kurzu je seznámit účastníky s ovládáním a základními pracemi v tomto účetním programu. Účastníci se naučí orientovat v programu a dokážou zúčtovávat nejčastější typy účetních případů – faktury, pokladnu, banku, párování a další. Současně dokážou provádět jednoduché importy/exporty, výběry dat a práci s účetní osnovou a základními číselníky programu. Nakonec se seznámí s účtováním mezd. Po ukončení kurzu budou moci samostatně účtovat jednoduché účetní úkony.
Kurz je rozdělen do bloků s následujícím přehledem probírané látky:
- Základní seznámení s programem
- Vzhled a popis jednotlivých částí programu s ukázkou
- Informační plocha, hlavní nabídka, panel nástrojů
- Práce se formulářem a tabulkou, sloupci, záložky, šablony, klávesové zkratky
- Řazení a třídění záznamů v tabulkách včetně vyhledávání a filtr, tiskové sestavy
- Účtová osnova, účetní deník
- Účtování standardních účetních případů – práce se záznamy
- Popis, vysvětlení, práce a praktická cvičení v agendách Přijaté/Vydané faktury
- Popis, vysvětlení, práce a praktická cvičení v agendách Pokladna
- Popis, vysvětlení, práce a praktická cvičení v agendách Banka
- Párování dokladů
- Příkazy k úhradě a komunikace s bankou, další práce v agendách Banka
- Problematika DPH včetně koeficientu a ukázka DPH přiznání
- Účtování na podúčty nebo na střediska/zakázky
- Zaúčtování dokladu s přenesenou daňovou povinností
- Základy personalistiky a účtování mezd
- Administrace programu a účetních jednotek
- Ukázkové zavedení zkušební firmy a nové účetní jednotky
- Základní nastavení účetnictví v agendách Globální nastavení a Uživatelské nastavení
- Počáteční stavy
- Exporty a importy agend do a z Excelu, PDF
- Zálohování
- Opakování a procvičování probrané látky
Po absolvování kurzu obdrží každý účastník osvědčení o absolvování kurzu / certifikát.
Rozsah výuky a organizace výuky:
- Celková délka kurzu jsou dva školicí dny, vždy 9:00 – 16:00 hodin.
- Kurz probíhá ve skupinách prezenční formou na učebně.
- Součástí kurzu je malé občerstvení, nealkoholické nápoje a káva nebo čaj.
- Všichni účastníci obdrží ke kurzu studijní materiály, případně kvalitní literaturu k dalšímu studiu.
- Kurz vždy probíhá na našich pražských učebnách. V případě dohody s účastníky je možno kurz absolvovat internátně na našem vzdělávacím středisku na Zbirohu (www.kvasek.cz), nebo na našich učebnách na Karlovarsku.
- Kurz vyučuje tým zkušených lektorů: Ing. Zdeněk Jurák, Ing. Marek Laurenčík, MBA, Valérie Laurenčíková, MBA. Jan Andrš, Ing. Oldřich Bartůněk a další odborníci k některým dílčím tématům kurzu.