Účtujeme v Pohodě

Základní délka kurzu jsou dva dny. Výuka probíhá na počítačové učebně vybavené datovým projektorem. Optimální počet posluchačů v kurzu je šest až osm. Každý posluchač má k dispozici samostatný počítač s nainstalovaným účetním programem a obdrží zdarma kvalitní literaturu ke kurzu. V průběhu kurzu je k dispozici občerstvení a během přestávek možnost volného přístupu na internet.

Základním předpokladem k úspěšnému zvládnutí tohoto kurzu je alespoň základní znalost Windows.

Cílem kurzu je seznámit účastníky s ovládáním a základními pracemi v tomto účetním programu. Účastníci se naučí orientovat v programu a dokážou zúčtovávat nejčastější typy účetních případů – faktury, pokladnu, banku, párování a další. Současně dokážou provádět jednoduché importy/exporty, výběry dat a práci s účetní osnovou a základními číselníky programu. Nakonec se seznámí s účtováním mezd. Po ukončení kurzu budou moci samostatně účtovat jednoduché účetní úkony.

Kurz je rozdělen do bloků s následujícím přehledem probírané látky: 

  • Základní seznámení s programem
  • Vzhled a popis jednotlivých částí programu s ukázkou
  • Informační plocha, hlavní nabídka, panel nástrojů
  • Práce se formulářem a tabulkou, sloupci, záložky, šablony, klávesové zkratky
  • Řazení a třídění záznamů v tabulkách včetně vyhledávání a filtr, tiskové sestavy
  • Účtová osnova, účetní deník
  • Účtování standardních účetních případů – práce se záznamy
  • Popis, vysvětlení, práce a praktická cvičení v agendách Přijaté/Vydané faktury
  • Popis, vysvětlení, práce a praktická cvičení v agendách Pokladna
  • Popis, vysvětlení, práce a praktická cvičení v agendách Banka
  • Párování dokladů
  • Příkazy k úhradě a komunikace s bankou, další práce v agendách Banka
  • Problematika DPH včetně koeficientu a ukázka DPH přiznání
  • Účtování na podúčty nebo na střediska/zakázky
  • Zaúčtování dokladu s přenesenou daňovou povinností
  • Základy personalistiky a účtování mezd
  • Administrace programu a účetních jednotek
  • Ukázkové zavedení zkušební firmy a nové účetní jednotky
  • Základní nastavení účetnictví v agendách Globální nastavení a Uživatelské nastavení
  • Počáteční stavy
  • Exporty a importy agend do a z Excelu, PDF
  • Zálohování
  • Opakování a procvičování probrané látky

Po absolvování kurzu obdrží každý účastník osvědčení o absolvování kurzu / certifikát.

Rozsah výuky a organizace výuky:

  • Celková délka kurzu jsou dva školicí dny, vždy 9:00 – 16:00 hodin.
  • Kurz probíhá ve skupinách prezenční formou na učebně.
  • Součástí kurzu je malé občerstvení, nealkoholické nápoje a káva nebo čaj.
  • Všichni účastníci obdrží ke kurzu studijní materiály, případně kvalitní literaturu k dalšímu studiu.
  • Kurz vždy probíhá na našich pražských učebnách. V případě dohody s účastníky je možno kurz absolvovat internátně na našem vzdělávacím středisku na Zbirohu (www.kvasek.cz), nebo na našich učebnách na Karlovarsku.
  • Kurz vyučuje  tým zkušených lektorů: Ing. Zdeněk Jurák, Ing. Marek Laurenčík, MBA, Valérie Laurenčíková, MBA. Jan Andrš, Ing. Oldřich Bartůněk a další odborníci k některým dílčím tématům kurzu.